sábado, 8 de noviembre de 2008

El SOC organitza tallers sobre orientació per a la cerca de feina en el marc del II Saló del Treball

Es podrà participar en més d'una vintena de tallers

L'orientació per trobar feina, les habilitats necessàries per passar una entrevista de treball o la gestió de les emocions en la recerca d'ocupació seran alguns dels temes clau dels tallers d'orientació que es duran a terme en el II Saló del Treball que organitza el Servei d'Ocupació de Catalunya els propers 13, 14 i 15 de novembre al recinte firal de La Farga de l'Hospitalet.

Els tallers d'orientació per a la cerca de feina amb temes com "Les 10 preguntes que t'has de fer abans d'entregar un currículum" o "Com aconseguir feina mitjançant la xarxa de contactes" seran desenvolupats pel servei d'ocupació i orientació del Servei d'Ocupació de Catalunya. Es podrà participar en una Aula Activa on les persones usuàries podran realitzar una cerca intensiva de feina a través de les eines i recursos que trobarien en les 6 Aules Actives implementades a Catalunya.

El SOC organitza tallers sobre orientació per a la cerca de feina en el marc del II Saló del Treball

Així mateix, la Universitat de Barcelona durà a terme diversos tallers de competències transversals a l'empresa que giraran al voltant de qüestions com la resolució de conflictes en entorns interculturals, com afrontar l'estrés, com treballar en equip o la gestió de les emocions en la recerca de feina.

També es podran participar en el tallers de Barcelona Activa sobre "22 Consells per trobar feina" o el de la Fundació SURT que farà sobre "Entrevista per competències".

D'altra banda, també es realitzaran tallers de restauració, organitzats pel Gremi d'Hostaleria de Castelldefels i Baix Llobregat amb demostracions de cuina i sala i tallers d'aperitius i altres plats així com tallers tècnics dedicats a les energies alternatives, al frigorisme i a la mecatrònia i robòtica, organitzats respectivament pels Centres d'Innovació i Formació Ocupacional (CIFO) de Lleida i de Sant Feliu, a més d'un taller de mecànica organitzat pel Centro Técnico Ilerdense.

Per últim, també es podrà participar en el taller "El programa SEFED: La Simulació d'Empreses", organitzat per la Fundació Inform on es muntarà una empresa dividida en cinc departaments: Recursos Humans, Compatibilitat, Vendes i Comerç Internacional, Compres i Recepció, en la qual els i les alumnes del SEFED faran una demostració de com funciona l'empresa simulada, quines tasques es fan a cada lloc de treball, els programaris que s'utilitzen, etc.

Per conèixer els horaris dels tallers, la resta d'activitats i les entitats expositores del Saló del Treball, accediu a http://salodeltreball.gencat.cat/.
VIA - oficinadetreball.cat
PUBLICADO POR MARTIN DIAZ EN 21:11 0 COMENTARIOS
SÁBADO 1 DE NOVIEMBRE DE 2008

L'Ajuntament impulsa el lloguer a través de les Borses d'Habitatge

Barcelona vol omplir els pisos buits oferint avantatges als seus propietaris

ADN | 31/10/2008
L'Ajuntament de Barcelona ha donat un nou impuls a la Borsa d'Habitatge Social i la Borsa Jove d'Habitatge per tal d'apropar als ciutadans i ciutadanes la informació i la gestió relacionada amb aquest servei de mediació.

En aquest sentit, les accions que s'estan duent a terme són la incorporació de les Borses dins del catàleg de serveis que ofereixen la Xarxa d'Oficines d'Habitatge i campanyes dirigides als propietaris d'habitatges buits per donar a conèixer els avantatges de lloguer a través de les Borses. L'objectiu final és promoure el lloguer assequible a la ciutat de Barcelona.

La Borsa d'Habitatge de Lloguer Social de Barcelona i la Borsa Jove d'Habitatge són iniciatives de l'administració autonòmica gestionades per l'Ajuntament de Barcelona. Ofereixen serveis de mediació entre persones propietàries d'habitatges buits i possibles llogaters, i tenen com a objectiu incrementar el nombre de vivendes de lloguer a preus assequibles i facilitar-ne l'accés a famílies i a joves d'entre 18 i 35 que compleixin els requisits d'accés a les Borses.

Avantatges

Els propietaris que lloguin el seu pis a través de les Borses poden tenir els següents avantatges: subvenció de fins a 6.000 € a fons perdut per a obres de posada al dia de l'habitatge, subvenció equivalent al 50% de l'IBI (impost de béns immobles), assegurança de caució, assegurança multirisc de la llar, assessorament tècnic i jurídic i serveis gratuïts de gestió en l'arrendament.

Per llogar un habitatge a través de les Borses, és imprescindible que el pis estigui ubicat a Barcelona ciutat, que no superi els 120 m2 de superfície, tingui cèdula d'habitabilitat o estigui en condicions d'obtenir-la i es destini al lloguer per un període mínim de cinc anys.

Per als sol.licitants d'habitatge, les Borses també ofereixen grans avantatges: si els ingressos no superen 5,5 vegades l'IPREM, els llogaters poden gaudir d'un preu de lloguer mediat inferior al preu del mercat, estalviar-se les despeses de contractació (excepte en el cas que hi hagi administrador) i rebre assessorament tècnic i jurídic.

En el cas que els ingressos siguin de fins a 2,5 vegades l'IPREM i, amb el finançament del Servei d'Accés a l'Habitatge dels Serveis d'Acció Social de l'Ajuntament de Barcelona, a més dels anteriors avantatges, els llogaters tindran cobertes les despeses econòmiques inicials d'entrada, és a dir, una fiança, un mes de lloguer i els honoraris dels administradors.

Passos a seguir

Els propietaris que estiguin interessats a llogar el seu habitatge a través de les Borses, poden adreçar-se a les Oficines d'Habitatge, on rebran informació sobre els passos a seguir. En aquests moments, la ciutat compta amb vuit oficines d'habitatge i aviat se n'obriran dos més per cobrir els deu districtes de Barcelona.

El fet d'integrar les Borses en el catàleg de serveis de les Oficines d'Habitatge suposa, segons el delegat d'Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Antoni Sorolla, "un pas endavant", perdonar a conèixer aquest servei i poder ampliar l'oferta d'habitatges de lloguer assequible. En un moment en què la situació econòmica agreuja encara més la dificultat d'accés a una vivenda -explica el Delegat d'Habitatge-, el serveis que ofereixen les Borses d'Habitatge es presenten com "una bona alternativa per tal que sectors de població que fins ara quedaven exclosos en el mercat privat puguin accedir a un pis de lloguer".

CAMPANYA DIRIGIDA ALS PROPIETARIS

Per donar a conèixer quins són els avantatges de llogar un pis a través de les Borses d'Habitatge, l'Ajuntament de Barcelona va posar en marxa una campanya el passat mes de setembre dirigida als propietaris que tenen un pis buit a la ciutat de Barcelona.

Entre les diferents accions que s'han portat a terme, destaca la publicació de diversos anuncis i l'edició d'uns díptics informatius. En aquests es recullen les adreces dels diferents punts on qualsevol propietari pot adreçar-se per rebre la informació i l'assessorament que necessiti sobre el tema, com ara les oficines d'habitatge existents a vuit districtes de la ciutat, la Borsa Jove d'Habitatge, el 010, i els webs www.bcn.cat/habitatge o www.gencat.net.

XARXA D'OFICINES DE L'HABITATGE

Ciutat Vella Carrer Pintor Fortuny,17-19
Eixample València, 307
Sants-Montjuïc Carrer de la Creu Coberta, 104
Gràcia Plaça Rius i Taulet, 2 2º
Horta Carrer Llobregós, 175-189
Nou Barris Carrer Doctor Pi i Molist, 133
Sant Andreu Carrer Joan Torras, 49
Sant Martí Rambla del Poblenou, 147

VIA – ADN.es/Barcelona

No hay comentarios:

Publicar un comentario